so tasty so healthy so easy

Ralph Moorman aan het woord: Wilde zalm met rode rijst en zeekraal

Ralph Moorman aan het woord: Wilde zalm met rode rijst en zeekraal

Afgelopen week spraken wij met ‘the man himself’! Ralph Moorman gaf ons een toelichting over hoe hij zijn maaltijden samenstelt. Nieuwsgierig? Lees zijn verhaal in deze blog!

 

Als teammember van de KOOC maaltijden ben ik verantwoordelijk voor het borgen van mijn eisen op het gebied van gezonde voeding onder het logo “Inspired by Ralph Moorman”. De verse kant-en-klare KOOC maaltijden leveren een constructieve, gezonde bijdrage aan het totale voedingspatroon. Variatie is daarbij de sleutel. KOOC levert een breed assortiment; van creatieve veganistische en vegetarische maaltijden tot maaltijden met vlees of vis. Allemaal 100% biologisch, zuivel- en glutenvrij, zonder toegevoegde suiker en kunstmatige E-nummers. Kant-en-klaar!

 

Producten uit de zee staan bekend om hun grote bijdrage aan gezonde stoffen. Denk daarbij aan essentiële vetten zoals omega-3, mineralen als zink, jodium en selenium, maar ook in vet oplosbare vitaminen zoals vitamine D.

 

Bij het samenstellen van de KOOC maaltijd wilde zalm met zeekraal had ik een  belangrijke keuze te maken: wordt het kweekzalm of wilde zalm? Er is namelijk een behoorlijk verschil tussen deze twee. Kweekzalm is een stuk vetter en calorierijker, maar de smaak is wel wat smeuïger. Dit zijn helaas niet allemaal omega-3-vetten. Een groot deel bestaat namelijk uit omega-6 vetten. Voor de meeste mensen is het belangrijk dat de verhouding omega-3 ten opzichte van omega-6 in hun voeding hoger wordt. Deze verhouding is een stuk gunstiger in wilde zalm.

 

Ik heb gekozen voor wilde zalm in plaats van kweekzalm, omdat de doelgroep die ik bedien zeer veel belang hecht aan deze gezonde eigenschappen. Als je altijd kweekzalm eet dan kan het zijn dat de zalm misschien iets droger smaakt dan je gewend bent.

 

Ik heb ook een goede bron van jodium toegevoegd: een deel van de kopers van de KOOC maaltijden eet glutenvrij en kan daarom wat minder jodium dan gemiddeld via broodzout binnenkrijgen. Zeekraal is zo’n bron.  

 

Het is ook belangrijk dat gezonde maaltijden lang verzadigen. Daarom bevat deze maaltijd rode rijst en groenten. Door de combinatie van ongeraffineerde koolhydraten en vezels stijgt de bloedsuiker langzaam en dus kun je er lang op vooruit.

 

Vind je deze blog interessant? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en volg ons op Facebook en Instagram voor meer weetjes, acties, tips en recepten!

 

Klik hier om de maaltijd: Wilde zalm met rode rijst en zeekraal op onze website te bekijken!

 

 

Wil je niks missen van KOOC?
Abonneer