Klantenservice
1 Over de maaltijden
1.1 Hoe vaak wordt het menu aangepast?

Elke maand wordt het assortiment aangepast en komen er nieuwe maaltijden bij. (aangepast)

1.2 Zijn alle maaltijden dezelfde verpakkingsgrootte?

Er zijn geen verschillende maten bakjes. De inhoud kan wel variëren, bij warme maaltijden is de inhoud ongeveer 475 gram. Salades hebben een andere verpakking en variërend gewicht. Bij samenstelling van de maaltijden letten wij op het aantal kcal en minder op het gewicht van de maaltijd.

 

1.3 Kan er een ingrediënt worden weggelaten of toegevoegd?

Nee dit is niet mogelijk. Er kan niet worden afgeweken van het receptuur.

1.4 Waar halen jullie de ingrediënten vandaan?

Wij houden van gezonde maaltijden met natuurlijke en onbewerkte ingrediënten. We gebruiken ingrediënten van gecertificeerde producenten. Onze maaltijden zijn biologisch (inclusief SKAL-certificaat), wat betekent dat wij rekening houden met dierenwelzijn en milieu. Ook zijn alle maaltijden gluten-, lactose- en caseïnevrij en gemaakt zonder ongewenste toevoegingen. Onze groenten, vlees en vis kopen we zo veel mogelijk seizoengericht in. We verkiezen wilde vis boven kweekvis. Kortom, de herkomst van de producten in navolgbaar.

1.5 Hoe weet ik zeker dat de maaltijd glutenvrij is?

We zijn FSSC 22000 gecertificeerd en door middel van volledig gecontroleerde processen mogen we glutenvrij claimen op onze maaltijden. Onze keuken is gekeurd door de NCV (Nederlandse Coeliakie Vereniging). Zo weet jij zeker dat onze maaltijden 100% glutenvrij zijn. Meer weten over gluten?
Hier vind je meer informatie!
- (Blog) Waarom is KOOC glutenvrij.
- (Blog) KOOC heeft glutenvrije logo van de NCV

 

 

1.6 Houden jullie rekening met speciale dieet wensen of allergieën?

Onze levensmiddelentechnoloog en voedingscoach Ralph Moorman heeft alle maaltijden samengesteld. Zo weten we zeker dat we gezonde en gevarieerde maaltijden aanbieden. Al onze maaltijden zijn gluten, lactose en caseïne vrij, biologisch en vrij van ongewenste toevoegingen. Door de samenstelling van de maaltijden passen ze in vrijwel elk dieet. Twijfel je aan jouw specifieke situatie? Bel met onze klantenservice.

2 Over bezorging
2.1 Waar en wanneer bezorgen jullie?

Bezorgen doen we op dinsdag-, woensdag-, donderdag- en vrijdagavond in heel Nederland.

2.2 Kan er in België bezorgd worden?

Momenteel is het bij PostNL food delivery nog niet mogelijk in heel België te bezorgen.

2.3 Kan ik vooruit bestellen?

Er kan twee weken vooruit worden besteld. Dit venster verschijnt in het betaalproces na het invullen van de persoonsgegevens.

2.4 Hoe worden de maaltijden bezorgd?

De maaltijden worden door PostNL food delivery gekoeld aan huis bezorgd. De maaltijden gaan in een speciaal ontwikkelde retourkoelbox, zodat de omstandigheden waaronder uw maaltijden vervoerd worden optimaal zijn.  Zo blijft de kwaliteit van de maaltijden onveranderd!

2.5 Hoeveel bedragen de bezorgkosten?

Vanaf negen maaltijden worden de maaltijden gratis bezorgd. 
Bestel je zes tot acht maaltijden? Dan bedragen de bezorgkosten €2,99.
Bij drie tot zes maaltijden is het bezorgtarief €5,99.
Voor bestellingen van één of twee maaltijden is dit €9,99.

2.6 Tot hoe laat kun je de maaltijden bestellen?

Plaats je bestelling uiterlijk maandag-, dinsdag-, woensdag- of donderdagochtend vóór 10.00 uur om de maaltijd de dag erna te ontvangen. Bezorgen doen wij op dinsdag-, woensdag-, donderdag- en vrijdagavond.

2.7 Kan ik aangeven hoe laat ik mijn maaltijd bezorgd wil hebben?

De bezorgdag kun je aangeven. We bezorgen op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag tussen 17.00 uur en 22.00 uur. Op de gewenste bezorgdag ontvang je per SMS een notificatie van Post NL met het tijdvak van een uur waarin bezorgd gaat worden. Je kunt jouw maaltijden overigens ook laten bezorgen op bijvoorbeeld je werk, sportschool of crèche.

2.8 Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn maaltijd wordt bezorgd?

Ben je onverhoopt toch niet thuis op het bezorgmoment? Dan geeft onze bezorger de maaltijden bij de buren af. Zijn de buren ook niet thuis? Dan hebben we nog de optie om de bestelling op een ander adres binnen 500 meter vanaf het aangegeven adres te laten bezorgen. Post NL neemt dan contact met je op via je mobiele nummer. Het is dus verstandig om je nummer altijd op te geven bij je bestelling.

2.9 Is de doos waarin de maaltijd(en) geleverd worden recyclebaar?

Ja! Onze verpakkingsbox is van recyclebaar karton gemaakt en kan bij het oud papier. Ook de aluminiumschalen zijn te recyclen. Kijk voor meer informatie op de Over KOOC pagina.

3 Over bewaren
3.1 Hoe lang blijven de maaltijden na bezorging goed?

Al onze ingrediënten komen direct van onze leveranciers en worden direct na bereiding gekoeld verpakt. De maaltijden worden gekoeld vervoerd door Post NL food delivery, zodat de maaltijden vers aan jouw deur worden bezorgd. De maaltijden zijn na bezorging minimaal vijf dagen houdbaar en geschikt om in te vriezen (m.u.v. het ei van de Gado Gado). De sleeve om de maaltijd vertelt je precies hoe lang jouw maaltijd houdbaar is en hoe je ze het beste kunt bewaren. Dit kun je overigens ook nalezen op onze maaltijdpagina.

3.2 Kun je de maaltijden invriezen?

Alle maaltijden (m.u.v. Gado Gado i.v.m. het ei) zijn geschikt om in te vriezen. De andere maaltijden kunnen tot 3 maanden in de vriezer bewaard worden. Onze tip: bestel in één keer negen maaltijden, dit bespaart je bezorgkosten en zo heb je altijd een gezonde escape in huis.

3.3 Hoe kan ik de maaltijden het best ontdooien?

Wanneer je de maaltijd uit de vriezer wilt ontdooien adviseren wij om de maaltijd 24 uur van te voren naar de koelkast te verplaatsen en rustig te laten ontdooien.

4 Over opwarmen
4.1 In de pan

Verwarm de maaltijd op matig vuur gedurende 8 tot 10 minuten. Eventueel met een klein laagje water, olijfolie of kokosvet.

4.2 In de oven

Verwijder de folie of verwarm de maaltijd in een afgedekte ovenschaal ca. 25 minuten op 150°C in een voorverwarmde oven. Door de maaltijd af te dekken, droogt deze niet uit.

4.3 In de steamer

Verwarm direct of doe de maaltijd in een afgedekte ovenschaal en verwarm in ca. 25 minuten op 110°C. Door de maaltijd af te dekken, droogt deze niet uit.

4.4 In de magnetron

Wij raden dit niet aan omdat in de magnetron de smaak en kwaliteit van de maaltijd minder wordt. Maar het blijft natuurlijk ieder zijn eigen keuze.

5 Over KOOC
5.1 Ik wil mijn bestelling aanpassen. Wat moet ik doen?

Dat is heel eenvoudig. In jouw online account kun je tot aan twee dagen voor de bezorgdatum je bestelling aanpassen. Lukt dit niet? Neem dan contact op via de klantenservice.

5.2 Ik ben niet tevreden over de geleverde kwaliteit, wat nu?

Wat vervelend om te horen. Wij streven ernaar om de beste kwaliteit te leveren. Stuur ons een mail aan klantenservice@kooc.nl of bel ons op 0800-2027, dan gaan kijken we samen naar een passende oplossing.

5.3 Ik heb een klacht of opmerking, waar kan ik deze achterlaten?

We beantwoorden graag al jouw vragen. Ook horen we het graag als je verbeterpunten, klachten of complimenten voor KOOC hebt. Hier leren wij weer van. Je kunt je klacht of opmerking sturen aan klantenservice@kooc.nl.

5.4 Hoe bereik ik de klantenservice? En wanneer zijn jullie bereikbaar?

Je kunt ons doordeweeks tussen 8.00 en 17.00 uur telefonisch bereiken op 0800- 2027 of per e-mail via klantenservice@kooc.nl. In het weekend kun je ons het beste een mailtje sturen, dan komen wij daar de eerst volgende werkdag op terug.

6 Over kortingscode
6.1 Waar moet ik mijn kortingscode invullen?

Op het moment dat je in de winkelwagen zit, staat onder het aantal gekozen maaltijden een kader met ‘kortingscode’. Hier kun je de code invullen en klik je op ‘toepassen’.

6.2 Mijn kortingscode werkt niet

Neem contact op met onze klantenservice.

Neem contact op
* Verplichte velden