Over de maaltijden

 
Wanneer komen er vegan maaltijden?

We zijn gestart met zes maaltijden en hebben in juli een vegetarische maaltijd aan ons menu toegevoegd. Momenteel zijn we bezig met de ontwikkeling van een vegan maaltijd. Een vegan maaltijd wordt in november 2017 verwacht.


Hoe vaak wordt het menu aangepast?

De maaltijden worden ieder kwartaal aangepast.


Waar halen jullie de ingrediënten vandaan?

Wij houden van gezonde maaltijden met natuurlijke en onbewerkte ingrediënten. We gebruiken ingrediënten van gecertificeerde producenten. Onze maaltijden zijn biologisch (inclusief SKAL-certificaat), wat betekent dat wij rekening houden met dierenwelzijn en milieu. Ook zijn alle maaltijden gluten-, lactose- en caseïnevrij en gemaakt zonder ongewenste toevoegingen. Onze groenten, vlees en vis kopen we zo veel mogelijk seizoen gericht in. We verkiezen wilde vis boven kweekvis. Kortom, de herkomst van de producten in navolgbaar.


Hoe weet ik zeker dat de maaltijd glutenvrij is?

We zijn FSSC 22000 gecertificeerd en door middel van volledig gecontroleerde processen mogen we glutenvrij claimen op onze maaltijden. Onze keuken wordt momenteel gekeurd door de NCV (Nederlandse Coeliakie Vereniging). Dit certificaat verwachten we binnen nu en twee maanden te behalen. Zo weet jij zeker dat onze maaltijden 100% glutenvrij zijn. Meer weten over gluten? Lees onze blog over gluten.


Wat is caseïne?

Caseïne is een koemelk eiwit en kan, bij allergie, intolerantie of gevoeligheid, allerlei klachten veroorzaken. Een koemelk allergie is een allergische reactie op eiwitten en vaak op caseïne. De allergie wordt veroorzaakt door A1 bèta-caseïne, welk veel voorkomt in koemelk van een groot deel van de koeien wereldwijd. Overigens is een allergie of intolerantie voor caseïne iets anders dan een lactose intolerantie waarbij de melksuiker in koelmelk niet wordt verteerd. Lactose zit niet alleen in koemelk, maar in alle melksoorten zoals van buffel, geit en schaap. Meer weten? Lees onze blog over Lactose (intolerantie).


Houden jullie rekening met speciale dieet wensen of allergieën?

Onze levensmiddelentechnoloog en voedingscoach Ralph Moorman heeft alle maaltijden samengesteld. Zo weten we zeker dat we gezonde en gevarieerde maaltijden aanbieden. Al onze maaltijden zijn gluten, lactose en caseïne vrij, biologisch en vrij van ongewenste toevoegingen. Door de samenstelling van de maaltijden passen ze in vrijwel elk dieet. Twijfel je aan jouw specifieke situatie? Bel met onze klantenservice.

 

 

Over bewaren

 

Hoe lang blijven de maaltijden na bezorging goed?

Al onze ingrediënten komen direct van onze leveranciers en worden direct na bereiding gekoeld verpakt. De maaltijden worden gekoeld vervoerd door Post NL Food Delivery zodat de maaltijden vers aan jouw deur worden afgeleverd. De maaltijden zijn na bezorging vijf dagen houdbaar en geschikt om in te vriezen (m.u.v. de zwarte rijstnoedels). De sleeve om de maaltijd vertelt je precies hoe lang jouw maaltijd houdbaar is en hoe je ze het beste kunt bewaren. Dit kun je overigens ook nalezen op onze maaltijdpagina.


Kun je de maaltijden invriezen?

Alle maaltijden (m.u.v. de zwarte rijstnoedels) zijn geschikt om in te vriezen. De zwarte rijstnoedels gaan aan elkaar plakken wanneer je ze invriest, waardoor wij dit niet adviseren. De andere maaltijden kunnen in de vriezer bewaard worden. Onze tip: bestel in een keer negen maaltijden, dit bespaart je bezorgkosten en zo heb je altijd een gezonde escape in huis.

 

Over bezorging

Waar en wanneer bezorgen jullie?

Bezorgen doen wij op woensdag en op vrijdag door heel Nederland. In de grote steden, maar ook in de kleine dorpen.   


Hoe worden de maaltijden aangeleverd?

De maaltijden worden gekoeld geleverd. Zo blijft de kwaliteit van de maaltijd optimaal. Het enige wat jij hoeft te doen is de maaltijd op te warmen. De bereidingswijze vind je aan de binnenkant van de verpakking en op onze maaltijdenpagina.

Hoeveel bedragen de bezorgkosten?

KOOC maaltijden worden bezorgd met de Post NL Food Delivery service. Tot zes maaltijden hanteren wij een bezorgtarief van €5,99. Bestel je zes tot acht maaltijden? Dan bedragen de bezorgkosten €2,99. Vanaf negen maaltijden de maaltijden gratis bij je thuisbezorgd. 


Tot hoe laat kun je de maaltijden bestellen?

Je kunt de maaltijden de hele dag door bestellen. Bezorgen doen wij op woensdag en vrijdag. Plaats je bestelling uiterlijk dinsdag/donderdagochtend vóór 10.00 uur om de maaltijd woensdag- of vrijdagavond te ontvangen.

Kan ik aangeven hoe laat ik mijn maaltijd bezorgd wil hebben?

De bezorgdag kun je aangeven. We bezorgen op woensdag en vrijdag tussen 17.00 uur en 22.00 uur. De bezorgtijden kun je binnenkort naar wens aanpassen. Je kunt jouw maaltijden overigens ook laten bezorgen bij bijvoorbeeld jouw werk, sportschool of crèche.


Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn maaltijd wordt bezorgd?

Je maaltijd wordt tussen 17.00 en 22.00 uur bezorgd via Post NL. Na je bestelling ontvang je een notificatie van Post NL met een indicatie van de bezorgtijd. Ben je onoverhoopt toch niet thuis op het bezorgmoment? Dan geeft onze bezorger de maaltijden bij de buren af. Zijn de buren ook niet thuis? Dan hebben we nog de optie om de bestelling op een ander adres binnen 500 meter vanaf het aangegeven adres te laten bezorgen. Post NL neemt dan contact met je op via je mobiele nummer. Het is dus verstandig om je nummer altijd op te geven bij je bestelling.


Is de doos waarin de maaltijd(en) geleverd worden recyclebaar?

Ja! Onze verpakkingsbox is van recyclebaar karton en aluminium gemaakt. Kijk voor meer informatie op de Over KOOC pagina.

 

Over KOOC

 

Ik wil mijn bestelling aanpassen. Wat moet ik doen?

Dat is heel eenvoudig. In jouw online account kun je tot aan twee dagen voor de bezorgdatum je bestelling aanpassen. Lukt dit niet? Neem dan contact op via de klantenservice of onze social media kanalen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kom ik aan een nieuwe?

Onder de inlogbutton op de menubalk op onze website vind je de optie om jouw wachtwoord te wijzigen. Vul hier je e-mailadres in en wij sturen je een link voor het wijzigen van je wachtwoord.

Ik ben niet tevreden over de geleverde kwaliteit, wat nu?

Wat vervelend om te horen. Wij streven ernaar om de beste kwaliteit te leveren. Stuur ons een mail aan klantenservice@kooc.nl of bel ons op 0800-2027, dan gaan kijken we samen naar een passende oplossing.


Ik heb een klacht of opmerking, waar kan ik deze achterlaten?

We beantwoorden graag al jouw vragen. Ook horen we het graag als je verbeterpunten, klachten of complimenten voor KOOC hebt. Hier leren wij weer van. Je kunt je klacht of opmerking sturen aan klantenservice@kooc.nl.     
      

Hoe bereik ik de klantenservice? En wanneer zijn jullie bereikbaar?  

Dat is heel makkelijk. Je kunt ons doordeweeks telefonisch bereiken op 0800- 2027 of per e-mail via klantenservice@kooc.nl. In het weekend kun je ons het beste een mailtje sturen, dan komen wij zo snel mogelijk bij je terug. We zijn tussen 8 uur en 17 uur op kantoor. Via social media kun je ons ook s' avonds en in het weekend benaderen.

Wil je niks missen van KOOC?
Abonneer